неділя, 1 березня 2015 р.

Варіант аналізу уроку


 Тема уроку :  Основні права, свободи і обов'язки громадян України .
Урок за типом комбінований. Чітко   визначається  логічним взаємозв’язком усіх  структурних частин уроку: організаційний момент,  перевірка домашнього завдання, вивчення нового матеріалу, закріплення  нового матеріалу, які оптимально витримані часово, мають свою мету та зміст і відзначаються логічною завер­шеністю. Це підтверджує достатню культуру педагогічної праці.
Раціонально, вдумливо й дидактично грамотно визначена основна мета уроку, вона чітко випливає зі змісту навчального матеріалу, відповідає віковим і інтелектуальним особливостям учнів групи та несе в собі інформацію про кінцевий результат уроку.
Вміло проводиться мотивація навчальної діяльності учнів на всіх етапах уроку, що сприяє збуджен­ню інтересу їх до вивчення нової теми, творчої діяльності. Доречно використані слова Г. Сковороди про свободу та обов’язок, вміло поставлені проблемні питання: 
·         3 якими благами український філософ порівнює свободу?
   Яке благо (матеріальне - «злото» чи духовне - «свобода»), на думку мислителя, є більш пріоритетним? Висловіть свої су­дження з цього приводу.
   Порівняйте перший вислів Г. Сковороди з тезою відомого су­часного сатирика М. Жванецького: «Якщо ми зробимо вибір на користь хліба замість свободи, то скоро в нас відберуть і те, і інше». Подумайте, чи є відмінність між тими благами, які і філософ, і сатирик протиставляють свободі. Учні висловлюють свої судження, дають оцінку. Викладач вчить учнів порівнювати і робити висновки.
Зміст уроку повністю відповідав вимогам навчальної програми та змісту поставлених завдань.
Свідомому засвоєнню нового матеріалу слугувало методично правильно організоване повторення раніше вивченого матеріалу у формі термінологічної розминки, роботи з таблицею «Людина – особа – громадянин», відповіді на запитання  та актуалізація опорних знань, умінь і навичок учнів.
Оптимально використано час на цю роботу. Перевірка знань учнів характеризується чіткістю мети, повнотою. Опитування носи­ло науковий характер, що в першу чергу обумовлювалося вмінням виправляти помилки у ході відповіді та залученням до цієї роботи учнів. Робота з вивчення нового матеріалу характеризується конкретністю і чіткістю реалізації основних завдань уроку. Виклад нового матеріалу відзначається логічністю, вмілим виділенням головного, істотного. Викладач розкриває зміст теми цікаво, доступно, з наукових позицій. Новий матеріал вивчається в процесі роботи учнів у малих групах, яка має творчий пошуковий характер і встановлює між предметні зв’язки з історією. До основних висновків учні приходили самі, а викладач  при цьому зберігав керівну роль.
Уміло пов’язує виучуваний матеріал з життям і робить це так, що цей зв’язок випливає зі змісту виучуваного матеріалу та є його логічним продовженням.
Уміло був включений в урок матеріал документів, зокрема,  з Загальної Декларації прав людини, Конституції України.
У ході подачі нового матеріалу викладач використовує таблиці «Основні обов’язки людини і громадянина», «Основні обов’язки громадянина України», таблиця прав за різними підставами , малюнки, документи, кодопозитиви з Конституції України. Засвоєння нового матеріалу  учнів  на уроці є оптимальним.
Постановка викладачем  питань стимулює  розвиток розумових сил, не налаштовує на заучування, збуджує думку, виховує інтерес до навчання. Питання, які задає викладач, вимагають вдумливого читання, розуміння та осмислення матеріалу, але не його механічного заучування. Викладач  направляє хід думки учнів таким чином, щоб вони активно, зосереджено намагались побачити невидиме, зрозуміти скрите, розглянути нез­вичайне у звичайному, тому що зустрічається на кожному кроці (розумова активність). Види роботи відпові­дали віковим особливостям учнів, дозволили викладачу  активізувати їх навчальну діяльність, що в кінцевому підсумку стало результатом того, що учні були не пасивними слухачами, а активними учасниками.
Найбільш вдалим було організовано роботу у малих групах по вивченню питань : права людини в історії людства,  класифікація прав людини. Це дозволило викладачу раціонально організувати роботу учнів на всьому уроці.
Самостійна пошукова діяльність учнів на уроці забезпечувалася в процесі співпраці викладача  і учнів.
Використання наочності  на уроці, зокрема малюнків і плакатів «Права людини»  та документів  дозволило не тільки доступно викласти новий матеріал і закріпити його, але і зекономити час на вироблення прак­тичних умінь і навичок у учнів на самому уроці.
Запитання викладача  до учнів збуджували їх до самостійних суджень і практичних дій, направляли на доказову відповідь. Це сприяло більш повній реалізації на уроці принципу виховуючого та розвиваю­чого навчання. Протягом уроку  викладач  добивається від своїх учнів грамотної і повної відповіді, точних формулювань.
Слід відмітити вміння учнів триматися під час відповіді як з місця, так і біля дошки, звернутися до викладача, доповнити чи поправити відповідь товариша, хоча не всі учні вміють це робити.
Показником пізнавальної активності й інтересу учнів  є розв’язання проблемних запитань в кінці уроку.
Оцінювання роботи учнів проводилося відповідно до критеріїв, об’єктивно і аргументовано.
Майстерність викладача  виявлялася в тому, що знання, набуті учнями на попередніх уроках вдало застосо­вуються на цьому.
Ефективною була робота протягом усього уроку. 
Всі учні  працювали  активно і з цікавістю.
З точки зору виховного впливу уроку перш за все треба відмітити особистість викладача. Спокійний тон, уважне і добре ставлення до учнів в поєднанні з вимогливістю, манера звертатися до учнів, витримка — все це передається учням  і слугує еталоном людських відносин.
Продумано і своєчасно дано домашнє завдання. Зміст його випливає з усього ходу уроку і має твор­чий характер, збуджує учнів самостійно робити висновки, поглиблювати і завершувати роботу, розпочату на уроці  Викладач  зробив потрібні роз’яснення щодо виконання завдання і перевірив рівень розуміння ходу його ви­конання учнями.
На уроці створено належні матеріальні, морально-психологічні, гігієнічні, естетичні умови. Урок проходить у чистому, добре провітреному кабінеті.
Урок проведено у досить високому темпі, раціонально використано кожну хвилину.
Мети уроку досягнуто. Учні набули знання з теми «Основні права, свободи і обов’язки громадян України», ознайомилися з важливими документами : Загальною Декларацією прав людини та Конституцією України.






Немає коментарів:

Дописати коментар