неділя, 1 березня 2015 р.




   Прес - конференція на тему: " Історична постать. Августин  Волошин".
Мета: створити цілісний образ Августина Волошина — видатного українського педагога, науковця, політичного діяча, президента Карпат­ської України; ознайомити учнів з діяльністю А. Волошина на посаді пре­зидента Карпатської України; поглибити та конкретизувати знання учнів з новітньої історії України; довести, що українське державотворення не випадкове явище, а закономірний процес; вчити учнів давати оцінку ді­яльності історичних осіб; розвивати вміння критично аналізувати події 30- 40-х рр.; самостійно формулювати висновки; виробляти навички та вміння користуватись додатковою літературою, новими технологіями; розвивати логічне мислення, уміння аргументувати; в процесі уроку ви­ховувати в учнів повагу одне до одного як до доповідачів; розвивати кому­нікативні здібності у дітей; сприяти формуванню національної самосві­домості учнів, їх історичної пам'яті, пов'язаної з державотворчими традиціями.
Форма проведення: прес-конференція.
Обладнання:  портрет Августина Волошина, карта України, історичні документи державотворення Карпатської України, державна символіка Карпатської України, таблички представників історичного товариства «Громадяни України», ігрові атрибути телестудії (мікрофони, камери).
1.    Ведучий (викладач).
2.    Представники історичного товариства «Громадянин України» (історики).
3.    Представники ЗМІ (радіо і телеканалів, газет, журналів...), які готують питання до прес-конференції.
4.    Очевидці.
5.    Глядачі.
Вступне слово ведучого.
Ведучий. Протягом століть український народ Закарпаття перебував у ярмі іноземних поневолювачів. Всі вони намагалися довести місцевому населенню, що в нього нема батьківщини. їм і на думку не спадало, що на­стане такий час, коли ця невелика частинка українського народу, яка трива­лий період була відірвана від своєї матері-вітчизни, на повний голос заявить про свою незалежність і доведе, що вона є господарем власної землі. День 15 березня 1939 р. назавжди залишиться у пам'яті волелюбних краян, бо цього дня українське Закарпаття уперше за свою багатовікову історію стало незалежним. 11 жовтня 1938 р. празький уряд надав автономію Підкарпат­ській Русі (так тоді офіційно називали Закарпаття), і невдовзі було сформо­вано й перший уряд, який очолив Андрій Бродій. Будучи людиною проугорських поглядів, він дуже скоро викрив себе і був заарештований. 27 жовтня посаду прем’єр-міністра посів Августин Волошин — доктор геології, автор багатьох книжок із педагогіки, людина, яка мала великий авторитет серед широких верств населення. На його долю випала нелегка місія очолювати народ якраз тоді, коли вкрай загострилася міжнародна обстановка, коли «сильні світу цього» роздмухували нову війну.
Сьогодні наша прес-конференція присвячена першому президенту Карпатської України — Августину Волошину. У цьому залі ми зібрали фахівців з історії України і всесвітньої історії, які займалися дослідженням цього питання, очевидців того часу і журналістів. За допомогою ЗМІ ми хочемо довести до глядачів інформацію про події 20—40-х рр., дати оцінку Августину Волошину як історичному діячеві, визначити його роль у про­цесі державотворення.
Розпочинаємо нашу прес-конференцію.
Журналіст. Розкажіть, будь ласка, про Августина. Волошина.
1-й історик. Августин Волошин народився 18 березня 1874р. у селі Келеничі (тепер Міжгірський район Закарпатської області) у сім'ї греко-католицького священика. Протягом 1883-1892 рр. навчався в Ужго­родській гімназії, у 1893-1896 — на теологічному факультеті Ужгородського університету.
У березні 1897 був висвячений і почав служити капеланом в Ужгороді.
У 1900 р. закінчив Вищу педагогічну школу в Будапешті, одержав диплом викладача математики та фізики і почав працювати спочатку викладачем Ужгородської вчительської семінарії, а з 1912 до 1938 р. директором цього і. закладу. У 1899р. видав перший підручник української мови. Він — автор 42. книг, здебільшого підручників, посібників для народних шкіл, праць з педагогіки, які видавав .за власний кошт. Книги Волошина були написані доступною мовою і користувалися широким попитом, на них виховувались декілька поколінь закарпатців. У 1899 р. Волошин та його однодумці очолили засноване О. Духновичем «Общество св. Василія Великого», придбали друкарню і почали видавати художні твори, молитовники; іншу богословську літературу. Волошии розвинув велику культурницьку діяльність: видавав газети «Наука», «Село» масову серію дешевих книжок з настановами щодо створення кооперативів, читалень.
Ведучий:. Включення Закарпаття до складу Чехо - Словаччини після Першої світової війни 1914—1918 рр. додало до наукової та культурної Діяльності ще один аспект - політичний.
Робота з картою. Вчитель на карті покачує Закарпаття у складі Чехо - Словаччини
Логіка історичних подій зробила неї аспект головним у багатогранній діяльності Волошина, а його самого висунула на короткій! час на авансцену європейської політики.


Зарештований і через деякий час вивезений до Москви. Його помістили у Лефортівську тюрму, яка вважалася найсуворішою з усіх, що були в розпорядженні НКВС. Допити, які відбувалися по шість годин на добу то вдень, то вночі, підірвали й без того слабке здоров'я 70-річної людини, Після четвертого допиту Августпн Волошин був, переведений із Лефортівської тюрми в Бутирику. яка вважалася «кращою». Там він і помер на 52 - й день після арешту, як повідомили, через параліч серця.
Журналіст. Як історик дайте оцінку діяльності Августина Волошина.
6-й історик. Все життя А. Волошина було присвячено ідеї створення незалежності Карпатської України. Але несприятливі умови не дали можливості втілити реальність свою мрію - визволити Карпатську Україну. Складні міжнародні відносини завадили успіхові. Але він не втрачав надії визволити Україну і шукав союзників у Будапешті й Бухаресті, проте марно. Доля А. Волошина — приклад і служіння Батьківщині, коли на її вівтар було принесено і матеріальні вигоди, і саме життя. Прояви такого героїзму трапляються в історії різних народів. Вони и завжди вшановуються, пам'ять про них передається з покоління в покоління як взірець найвищої гідності.
Бесіда за запитаннями
    1. Розкажіть про Волошина як особистість.
2.     Назвіть ключові моменти його політичної діяльності.
3.       Розкажіть про процес державотворення.
4.     Висловіть власну думку щодо діяльності А. Волошина.
Заключне слово викладача
Закінчити нашу прес-конференцію хочу словами закарпатського поета В. С. Гренджи-Донського: «Як чехи мають свого Масарика, так і ми, під­карпатські українці, маємо свого Августина Волошина. Це наша гордість і наша слава. Волошин — наша новітня історія. Був він пробудником у тяжкі часи національних утисків, і з його ім'ям пов'язано наше націо­нальне пробудження... Такий муж заслужив, щоб його ім'ям назвали най­кращі площі і вулиці, щоб йому ставили пам'ятники. Це все ми зробимо, як прийде час».



Немає коментарів:

Дописати коментар